Masaż

Jesteś osobą aktywną przygotowującą się do maratonu lub innego startu? A może właśnie skończyłeś ciężki sezon? Jesteś przemęczony i obolały? Masaż leczniczy, klasyczny, sportowy lub limfatyczny jest właśnie dla Ciebie!

Masaż klasyczny jest najpopularniejszym rodzajem masażu. Znajduje swoje zastosowanie w w wielu dysfunkcjach.

W wyniku zmian odruchowych wpływa na układ krążenia ,układ nerwowy oraz układ wewnątrzwydzielniczy. Masaż klasyczny przyspiesza transport zbędnych produktów przemiany materii z tkanek do krwiobiegu. Do zabiegu wykorzystujemy oliwkę jako środek poślizgowy. Regularne stosowanie masażu klasycznego powoduje polepszenie samopoczucia, poprawę wyglądu skóry oraz wpływa na tonus mięśniowy.

Masaż leczniczy jest masażem klasycznym wykonywanym przy wskazaniach medycznych. Sen w niewłaściwej pozycji, długie stanie i siedzenie, długotrwały stres, przeciążenie kręgosłupa w pracy powodują patologiczne napięcie mięśni i ból. Najczęstszymi okolicami dolegliwości bólowych są plecy, kark oraz okolice łopatek. Masaż leczniczy jest połączeniem technik terapii manualnych, których celem jest normalizacja napięcia mięśniowego i uśmierzenie bólu. Zabieg ten świetnie rozluźnia bolące okolice likwidując objawy bólowe i zwiększa upośledzony zakres ruchu. Poprawia krążenie i przyspiesza procesy samoleczenia organizmu.

Masaż sportowy to idealny zabieg dla osób przygotowujących się do startu w zawodach lub pragnących jak najszybciej zregenerować się po zmaganiach sportowych. Przyspiesza odpływ metabolitów powstałych w trakcie wysiłku, normalizuje napięcie mięśniowe, zmniejsza ich zmęczenie.

Masaż lub drenaż limfatyczny jest zabiegiem w wyniku którego za pomocą rąk terapeuty usprawniane jest krążenie w układzie limfatycznym. Techniki masażu limfatycznego mają charakter wypychający i są wykonywane bardzo powoli tak, aby dokładnie przepychać chłonkę jednocześnie nie podnosząc temperatury masowanej okolicy(utrudnia to odpływ limfy). Drenaż zapobiega obrzękom zastoinowym, zapalnym, onkotycznym oraz chłonnym. Doskonałym uzupełnieniem masażu limfatycznego może być drenażowa aplikacja plastrów kinesiotape. Działa on kilka dni po masażu, dzięki czemu odpływ chłonki będzie efektywniejszy.

Jeśli masz wątpliwość, czy zajmujemy się takimi problemami jak Twój, napisz mail z pytaniem.